søndag 28. juni 2015

Art #58 + litt kosefisking

Søndag var det klart for et nytt forsøk etter nordlig knurrulke (nku). Steffen Toadalen og jeg hadde avtalt å ta turen inn til lysefjorden, som er den eneste plassen den blir fanget i Norge. Jeg har hatt et par forsøk etter den tidligere i år, men uten hell. Men etter at Raphael nettopp fikk den og hadde funnet ut akkurat hvor det fantes en liten koloni av den, hadde jeg mye mer troen på at jeg skulle få den denne gang. 
Instruksen fra Raphael var "venstre flanke, 10 meter ut". Steffen var førstemann uti med krokene og agnet, og han slo til med en meget solid dubleet av arten på første kast! Jeg brukte litt lenger tid.. I starten kastet jeg litt for langt og fikk derfor ingenting. Etter litt finjustering på kastene mine landet jeg "10 meter ut på venstre flanke", og jeg kjente et lite napp i stanga med en gang. Trodde det var noe helt annet fordi det napte litt for mye til å være nku, men der tok jeg heldigvis feil :) 

Ikke den største, men art er art. Nku ble min art #58. Takker Raphael ☺️

Solen kom snikende frem etterhvert, og det ble en meget fantastisk tur til lysefjorden. 
Etter jeg hadde fått nku'en var det tid for litt kosefisking. Tilsammen på turen ble det heist opp 4-5 nku, ca 20 små steinbit, ca 20 fløyfisk, 2 gapeflyndrer, en haug med ulker, 3 lomrer, 2 sandflyndrer, en del tangkutling, en bergkutling, og nesten en sil 😩
Fløyfisk, en av de nydeligste fiskene vi har i Norge.


Sizen på steinbitene kunne vært en smule større..

Gapeflyndre

En meget vellykket tur!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar