mandag 29. juni 2015

Close, but no cigar

Inatt var det tid for en ny vadetur med vindu. Raphael var med. Turen gikk til Viste- og Sandestranden på Randaberg. Targetartene for dagen var tunge, slettvar, glass/krystallkutling og panserulke. La meg si det enkelt, jeg fikk ingen fisk på turen. Det va ingen tegn til liv i sjøen på Vistestranden, så vi kjørte videre til Sande. Her traff jeg ganske fort på en nydelig fisk som heter rødknurr, som er ny art for meg, og det er ikke en fisk man treffer på hver gang man er ute å vader. Jeg agnet kroken med reke og rødknurren viste interesse med en gang. Jeg var helt skjelven der jeg sto. Den tok reka og jeg ga tilslag. Fast fisk..en så lenge.. Idet det bare var sjarmøretappen igjen, å vippe fisken opp i vinduet, datt den av kroken og ned i vannet igjen. Fisken svømte sakte utover og jeg måtte se den svømme ut av min rekkevidde.  Raphael måtte tåle å høre noen gloser av dårlig kvalitet resten av kvelden, men sånn er det når man bommer på mål fra en meter. 
Senere kom jeg over en slettvar som jeg  heller ikke har fått før. Denne var ikke interessert i agnet mitt, så heller ikke dette ble min art #59.. 
Jaja.. Kan ikke bare skrive om de turene alt går på skinner. Får prøve igjen imorgen. Heidå

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar