mandag 8. juni 2015

Summer, don't be shy

På grunn av veldig mye vind og dårlig vær i det siste har det blitt lite fisking. Jeg har hatt et par turer, men de har ikke vært noe å skrive om. Jeg har i det minste fått 3 nye arter for året. Berggylten har nå for alvor begynt å komme fram langs bryggene og bergene. Denne arten er det bare hente nå på sommerstid.
Sykkel onna rauå, sekk på ryggen og håv i kjeften. Ka ska eg sei? Ser ikkje ud ;)
Berggylt

Ålen er fredet i Norge, men dukker likevel opp som bifangst som når man fisker etter andre fisker. Denne bet på som bifangst da jeg fisket etter tangbrosmer.
Ål

Lusuer er den tredje nye arten for året. Den fikk jeg da jeg var på hyttetur med noen kompiser, på 150m dyp. Oppi alt maset om å komme oss hjem for å spille monopol, glemte jeg helt å ta bilde av den.

Fremover så håper jeg at været snart skal skjønne at det faktisk er sommer, og jeg regner med å få pyntet litt på artslisten min når været er med på leken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar