tirsdag 14. juli 2015

Art #65 og #66

Idag gikk turen til Ogna sammen med Raphael for å fiske fjesing og horngjell. På Ogna traff vi Øystein Davidsen, som var på jakt etter rødknurr. Alltid hyggelig å danne seg nye artsfiskevenner. 

Metoden jeg skulle bruke idag var å kaste ut et paternoster-tackel med to kroker på, for så å sveive sakte inn med agnet (makrell) på bunn hele tiden. 

Det var mye bølger og vind rett i fleisen, men så lenge man klarer å kaste et lite stykke ut har man som regel god sjangs.

Det var mye napp av rette fisk i starten, men ingen ville henge på selvom jeg brukte relativt små kroker. Men etter hvert skjønte jeg tegninga. - Napp, gi fisken litt tid til å få hele agnet i kjeften, så gi tilslag! Like etter denne metoden ble brukt lå første horngjellen på land og art #65 kunne vinke sine dager i sjøen farvel, for så å bli agn til senere fiske. 
Jeg kastet snøret uti igjen og gikk for å ta noen bilder.

Halvfornøyd i trynet og håret litt på skjeivå, der har du Sebbaen med ny art!


Da jeg kom tilbake og strammet opp stanga jeg hadde latt ligge mens jeg tok bildene, kjente jeg fast fisk i andre enden. På den første kroken hang det en skrubbe, og på den nederste kroken  hang det jammen meg en fjesing! Art #66! Noen ganger er det altfor lett!
Ellers kan jeg meddele at dere også mest sannsynlig hadde sett litt noldus ut i den vinden som var på Ogna idag.

Senere fikk jeg dratt opp et par horngjell til og en liten piggvar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar