torsdag 2. juli 2015

Klar til artsfisketreff i Hardanger

Idag fredag 03.07.15 reiser Raphael, Tommy og jeg til Hardanger på artsfisketreff. Dette gir store muligheter for nye arter for meg, samtidig som det blir kjempekjekt å møte andre artsfiskere fra andre steder i landet. 
For anledningen har jeg fått skaffet meg en ny topp nåtsj snelle fra Shimano med 800m fireline på (multisnøre) ☺️
Fjordene i Hardanger er meget dype. Jeg har aldri fisket på så store dyp før, og det som er så kult med dypet er at man kan få så mye forskjellig der nede. Artene jeg skal gå målrettet inn for å få som jeg ikke har fra før av er glassvar, blålange, blåkjeft, skolest, vassild, kolmule og diverse skater. 
Utstyret er klart☺️

Jeg er akkurat ferdig med å binde tackler.
Her har vi skolest-tackelet
Skolesten svømmer ofte endel meter over bunn, så på dette tackelet har jeg kroker fra 8-20 meter over bunnen. Jeg bruker små selvlysende slanger og perler foran krokene slik at fisken lettere skal kunne finne agnet i mørket på 300-400 meters dyp.
Her har vi blålange/blåkjeft-tackelet.
Blålangene og blåkjeften lever på bunnen så her har jeg kroker helt fra bunn og opp noen meter.

Skal prøve å huske å filme mye på turen slik at jeg kan få skrapt sammen en liten videosnutt. Og hvem vet, kanskje dukker Hellstrøm eller Paradise Fredrik også opp på fisketur ;)
Skitt fiske til meg selv! ☺️

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar