onsdag 1. juli 2015

Rett og slett(var), art #59

Inatt bar det igjen ut på vindusfiske og det endte med art #59! Slettvar :) 
Raphael og jeg møtte Tommy Berg Lian på Sande i hall 12 tia. Planen var som følger: Piggvar under stor størrelse = Raphael sin, slettvar under stor størrelse = Seb sin, og Piggvar og Slettvar i stor størrelse = Tommy sin. Det tok ikke lange tiden før jeg fant en piggvar og ropte Raphael bort. Han var ikke vanskelig å be, og var kjapt uti med stanga. Piggvaren tok nesten med en gang og ny art for Raphael var sikret. Vi så et par piggvar til på Sande, men ingen slettvar. Turen gikk videre til Mekjarvik. Tommy leverte som vanlig, og fant en slettvar til meg. Jeg fikk fiske på den, og etter litt bytting av agn var fisken interessert. Den hogde til og jeg ga tilslag. Fast fisk, og denne gang SKULLE det brukes håv slik at jeg ikke mistet enda en ny art. Tommy leverte igjen med håven og art #59 var sikret. Tusen takk til Tommy! ☺️


Allerede inatt skulle jeg få et gjensyn med rødknurren, som jeg mistet igår. Tommy så den, og jeg fikk fiske på den fordi Tommy allerede hadde arten. Dessverre var ikke denne like sulten som den jeg traff dagen før. Jeg fisket på den i 20 min, men den ville ikke bite. Til slutt seilte den stille og rolig ut av min rekkevidde. 
Jeg fikk også fisket en liten piggvar bare for å notere meg arten for året. 
Selvom jeg ikke fikk rødknurren idag heller er jeg veldig fornøyd med å notere meg slettvar som ny art. Takker Tommy og Raphael for turen, topp nåtsj☺️👍

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar